00-200 Sant Adrià del Besòs a Sant Feliu de Llobregat

 

mapa st feliu

Travessem Barcelona: de Besòs a Llobregat.

Amb aquest track podem travessar Barcelona circulant per la Diagonal i aprofitant la sortida natural pel camí reial, que esdevé la N-340 al cap del temps. Això ens portarà a quedar-nos molt a prop del Llobregat, que podrem utilitzar més endavant com a eix ciclista.

Descarrega el track aqui.

fitxa sant feliu

Actualitzat: maig 2018

Descripció detallada

Començem al node 00, a la zona del Fòrum. Allà comença la avinguda Diagonal, projectada per Ildefons Cerdà dins del marc de l’Eixample de la ciutat de Barcelona. La funció de les diagonals en els plans urbanístics reticulars és la d’estalviar distàncies. Múltiples desplaçaments dins de l’Eixample es veuen beneficiats per aquesta “drecera”.

diagonal

La zona més alta de la diagonal va ser de les primeres a poder gaudir d’un carril bici. Era l’any 1992, l’any olímpic i els desplaçaments en bicicleta per Barcelona eren gairebé anecdòtics.

La secció de la avinguda Diagonal va variant en el seu llarg recorregut: no sempre tindrem el carril bici al mateix lloc. L’haurem d’anar perseguint sobre la vorera, a la calçada, en sentit únic, en doble sentit, amb prioritat, sense prioritat. L’esforç fet és gran, però encara queda molta feina per fer.

Tenim majoritàriament carril bici sobre la rambla central:

carril bici 1

De vegades de doble sentit, de vegades en sentit únic:

carril bici 2

Els encreuaments amb carrers àmples continuen essent delicats i de vegades s’opta per apartar el carril bici de la zona de conflicte:

carril bici 3

També tenim usuaris de la via amb altres tipus de vehicles que no son bicicletes:

carril bici 4

Temin seccions a la calçada:

carril bici 5

I tenim alguns encreuaments que s’aniran arreglant mica en mica:

carril bici 6

El final de la Diagonal sembla estar ben rematat amb el nou enllaç fins a Esplugues de Llobregat. Un cop allà, no té continuïtat i per anar a trobar la N-340 hem de passar sota l’autopista per el carrer/túnel que es mostra a l’imatge (Av. dels Països Catalans):

tunel esplugues

A partir d’aquí, anirem a trobar el carrer Laureà Miró i el seguim fins que canvia de nom a carretera Reial. Aquí els carrils bici, o son inexistents o son sobre la vorera. Ens consta que mica en mica es fan actuacions, però ara mateix, per a una circulació segura en bicicleta recomanem anar per la vorera a una velocitat adequada.

carer reial

El tram l’acabarem al node 200 Sant Feliu de Llobregat, ja que en aquest punt estarem ja molt aprop de l’eix fluvial del Llobregat. Això ens servirà per a tenir accés al Baix Llobregat i anar a buscar el Penedès, l’Anoia i el Baiges.

Com sabeu, CycloCat contacta amb sherpas que coneguin bé el territori i que vulguin compartir la seva saviesa amb la resta de comunitat ciclista. Si voleu col.laborar amb el projecte CycloCat per que compartiu la seva filosofia i creieu que coneixeu prou bé el territori, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per avançar la xarxa cap a la vostra zona. Recordeu que podeu enviar els vostres comentaris sobre el tram o informar de millores i estat de manteniment si heu passat fa poc a la adreça info@cyclocat.cat. Gràcies per la vostra col.laboració.