111-112 Coll del Bruc a Cal Llucià (asfalt)

mapa el bruc asfalt

Entrant de ple a l’Anoia (per la carretera antiga).

En dies molts tranquils de trànsit i si se us està fent tard, podeu baixar del Coll del Bruc per la carretera antiga. És una carretera que es manté perque els vehicles de mercaderies perilloses que no poden passar per el túnel hi circulin. A més dona accés a un parell d’urbanitzacions però, per norma general, hi ha poc trànsit, és ample i no temin constància d’accidents. Tot i això, no li donarem el nivell blau ni verd degut a la seguretat. El deixem en nivell vermell.

fitxa el bruc per asfalt cyclocat

Actualitzat: Abril 2018

Descripció detallada

Situats a la carretera N-2z (antiga N-2) just on hi ha el cartell de Coll del Bruc, comencem el descens cap a l’Anoia. Com hem comentat abans, aquesta carretera és utilitzada per els camions que transporten mercaderies perilloses.

camio el bruc

Aneu en compte quan circuleu per aquesta carretera, doncs degut als revolts tant tancats que hi ha, alguns camions necessiten els dos carrils per maniobrar. Recordeu que els camions tenen preferència en aquesta via, especialment si estan en pujada.

revolt el bruc cyclocat

Quan arribem a baix de tot del port, on els carils es separen per enllaçar amb l’autovia, haurem de posarnos pel voral en contra direcció per uns metres. D’aquesta manera podrem agafar el pont de Cal Llucià i travessar l’autovia A-2. Després d’una baixada d’uns 10 metres de grava amb molta pendent, arribarem al node 112 Cal Llucià. Val a dir que la connexió entre la carretera antiga i aquest pont (que és part del Camí de Sant Jaume) no esta gaire ben aconseguida, ja que els ciclistes ens veiem obligats a posar-nos en contra direcció. En cas de no prendre el pont, ens ficariem a l’autovia, cosa que desaconsellem absolutament.

pont cal llucia

Arribats a aquest punt, hem de circular per el voral contrari (a l’esquerra de tot) per a poder accedir al pont i travessar la A-2. En cas contrari, aniriem a parar a l’autovia.

Com sabeu, CycloCat contacta amb sherpas que coneguin bé el territori i que vulguin compartir la seva saviesa amb la resta de comunitat ciclista. Volem agrair als participants del reconeixement de la zona (Manel Algaba) i als patrocinadors.

unica

pro-bike

Si voleu col.laborar amb el projecte CycloCat per que compartiu la seva filosofia i creieu que coneixeu prou bé el territori, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per avançar la xarxa cap a la vostra zona. Recordeu que podeu enviar els vostres comentaris sobre el tram o informar de millores i estat de manteniment si heu passat fa poc a la adreça info@cyclocat.cat. Gràcies per la vostra col.laboració.