117-119 Tarrega a Canal d’Urgell amb sequia segona (Anglesola)

logo probike

mapa tarrega urgell

 

Trobem el Canal d’Urgell!

En aquest tram sortim de Tàrrega pel Nord-Oest i, després de rodar entre camps, trobarem el Canal d’Urgell. El seguirem un troç aigues avall fins a trobar el riu Ondara, que forma la sequia segona del sistema de canals. Com hem comentat amb anterioritat, el Canal d’Urgell no és només un, es tracta d’un sistema de canals. Bàsicament, tenim el canal principal (aporta aigua al sistema) i l’auxiliar (que és el desaigüe del sistema). Llavors hi ha fins a quatre sèquies que comuniquen el principal amb l’auxiliar. En aquest tram arribarem en el punt on es troben el principal amb la segona sèquia. Advertim del risc de fer aquest track en els mesos d’estiu, no hi ha zones ombrívoles.

canal d Urgell

 

fitxa tarrega anglesola

 

Actualitzat: Octubre 2018

 

Descripció detallada

Del centre de Tàrrega, on es troben la antiga N-II i la C-14, molt a prop de l’estació de tren, seguim el traçat de la N-II que en travessia urbana (zona 30) s’anomena avinguda Catalunya.

av catalunya tarrega

Quan passem pel costat d’una benzinera, trobarem la avinguda de Balaguer que arrenca cap a la dreta (Nord-Oest) i la seguim.

av catalunya benzinera tarrega

La avinguda Balaguer comença en aquest punt, molt a prop d’una gran benzinera. Heu de passar per la dreta del mural.

Passarem el barri de Fàtima pel Nord. Trobarem l’esglèsia dedicada a la Made de Deu de Fàtima, que haurem d’esquivar fent una ziga-zaga aprofitant els últims metres de la avinguda de Fàtima. En aquest punt estem ja sortint del nucli urbà de Tàrrega i prenem l’antic camí a Balaguer.

cami de Balaguer Tarrega

En aquest punt s’acaba l’asfalt (o ciment) de Tàrrega i comença la grava de l’antic camí de Balaguer.

Seguim la pista, per on es pot rodar molt ràpid degut a que estem perdent cota. Travessem la línia de tren sobre pont.

travessem lo tren

Si passeu per aquests camins a la primavera el paisatge és molt verd. A l’estiu aneu en compte amb les altres temperatures.

Una mica més endavant travessem l’autovia per aquest túnel.

travessem la autovia

Els següents kilòmetres son per pista recta, amb poc desnivell, envoltada de camps i espais oberts. Venint de Barcelona, aquest és el primer punt del recorregut on sentim que estem circulant per una plana. No veiem cap muntanya a l’horitzó o bé són molt lluny. Estem a la plana de Lleida.

plana de lleida

Seguint aquesta pista arribarem al canal principal d’Urgell. És important arribar a trobar aquesta infraestructuraper dos motius. Primer, els canals son obre que han de mantenir cota, ni pujen ni baixen. I aquest tipus de traçat és ideal pel cicloturisme. Segona, per que el canal s’ha de netejar periòdicament, per tant, cal un camí de manteniment paral.lel en tot moment. Això fa que el canal sigui transitable en bicicleta i que a més, no sigui un camí gaire utilitzat per altres vehicles a motor.

trobem el canal d'Urgell

En aquest punt trobem el canal i seguim la pista de servei paralel.la. La trajectòria del track és la línia taronja.

pedalant pel canal durgell

Acabem el track on el canal d’Urgell es troba amb el riu Ondara i comença la sequia segona. Això passa molt a prop d’Anglesola. Aquí és on ubiquem el node 119.

començament de la segona sequia

Començament de la segona sèquia.


Agraïments

L’elaboració d’aquest tram de la xarxa CycloCat ha estat gràcies a les aportacions fetes pels mecenes durant la campanya de micro-mecenatge feta a Verkami entre el setembre i octubre de 2018. Volem donar les gràcies a tots ells:

Patrocinador principal:

logo probike

Patrocinadors:

Banner-Codex

Amb el codi cyclocat2018 tindreu un descompe en els portaequipatges amb candau incorporat de Codex-U.

 

Mecenes: Oscar Gonzalez Massana, Albert Moreno, Oliver Garcia, Xavi Castanyer, Arnau Codina, Jordi Puig, Marc Mateu, Albert Puig, Carlos Alberto Rodriguez, Mario Ruiz, Xavi Sanchez, Delfí Roca, Àlex Todó, Llorenç Moñoz, Carles Puig, Vicenç Vivó i Antonio Matt.


Com sabeu, CycloCat contacta amb sherpas que coneguin bé el territori i que vulguin compartir la seva saviesa amb la resta de comunitat ciclista. Volem agraïr als participants del reconeixement de la zona (Oscar Gonzalez Massana de Fisio Vall del Corb i Antoni Valls de AVC Bikes a Vilanova de Bellpuig).

fisio vall del corb

AVC Bikes


 Si voleu col.laborar amb el projecte CycloCat per que compartiu la seva filosofia i creieu que coneixeu prou bé el territori, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per avançar la xarxa cap a la vostra zona. Recordeu que podeu enviar els vostres comentaris sobre el tram o informar de millores i estat de manteniment si heu passat fa poc a la adreça info@cyclocat.cat. Gràcies per la vostra col.laboració.