130-131 Altafulla a Tarragona

Mapa altafulla tarragona

Per pistes ciclables d’Altafulla a Tarragona.

Per fí arribem a Tarragona! Aquí tenim un altre tram de navegació complicada. Encara que aquí intentem detallar al màxim el camí, sempre recomanem untilitzar un navegador GPS. El nord de Tarragona és molt muntanyós. Hem intentat acumular el mínim desnivell com sempre, però els millors passos son per l’autopista i la N-340, que no tenen carril bici.

Descarrega el track aqui.

fitxa altafulla tarragona

Actualitzat: Juny 2017

Descripció detallada

El tram comença a Altafulla, al carrer Ronda d’Altafulla, molt a prop del castell.

altafulla bici

Sortim d’Altafulla pel camí a Ferran tal com es mostra a la imatge.

Altafulla cami ferran

El camí del riu està asfaltat, tot i que l’estat de conservació és molt dolent. Suficient per anar en bici i que els cotxes no agafin més velocitats, però dóna sensació de deixadesa. Potser a hores d’ara està arreglat.

cami del riu

 

Travessem el riu Gaià. Al juny de 2017 hi havia una pasarel·la per a travessar el riu sense mullar-se (quan hi passi aigua, s’entèn). La pasarel·la no sur a la imatge.

riu gaia bici

 

Continuem cap a Ferran enmig de canyes i camí ben asfaltat.

cami ferran bici

Al final del camí desemboquem a la carretera T-202, poc transitada i sense voral. Veiem el majestuós castell de Ferran.

castell ferran bici

Prenem la T-202 només per uns metres i la deixem tombant a l’esquerra per a poder vorejar el castell, uns camps i una masia. Anem a buscar un pas soterrani per a travessar la N-340.

castell ferran pirula

Després de travessar la N-340 per sota el pont, just abans de travessar la AP-7 surt un camí de manteniment de la companyia d’aigües que circula entre la carretera i l’autopista.

castell ferran entre autopistes

A la imatge podem veure com el camí (de ferm força irregular) ens permet avançar entre les infraestructures.

ferran entre autopistes

Més endavant voregem l’àrea de servei Mèdol Nord de l’autopista i, després de travessar l’enllaç a la rotonda continuem ara entre la A-7 i la AP-7.

el medol bici

En aquest punt del camí ens podem desviar i travessar la AP-7 per visitar la pedrera de El Mèdol, que és una pedrera de l’època romana.

pedrera el medol

Travessem ara la A-7 per un pas soterrat i continuem paral·lels a la A-7.

pas sota A7

Després de fer algún kilòmetre per pista de grava en mal estat, arribem a la urbanització Escorpí, que ens posa algún impediment més a proseguir paral·lels a la A-7.

urbanitzacio escorpi

A cert punt, hem de deixar la pista de grava paral·lela a la A-7 per seguir el camí de seervei de la companyia d’aigües. Aquest troç té el ferm en força mal estat (juny 2017).

urbanitzacio escorpi cami aigues

La pista de servei ens permet arribar de forma bastant directa a la urbanització La Llevantina. El track travessa una cantonada d’un camp d’arbres. Quan vàrem reconèixer el camí hi havia realment un pas. Pot ser que quan passeu vosaltres estigui tancat. Voregeu el camp si no hi ha traça, en aquest cas no cal deixar servitud de pas per que la traça l’ha feta la infraestructura de les aigües. Respecteu les propietats privades.

barranc de la bassa closa

A la urbanització La Llevantina tornem a trepitjar asfalt. Us proposem creuar-la com indica la imatge. Anirem a buscar el carrer de la Guatlla.

la llevantina

El carrer de la Guatlla es transforma en el camí nou de la Budellera, que segueix el torrent amb el mateix nom. El ferm torna a ser molt irregular en aquest troç.

cami nou de la budellera

Amb això arribarem a l’escola Mare Nostrum, reconeixible per uns camps esportius.

mare nostrum cami bici

Aquesta és l’entrada a l’escola, per a que tingueu més referències. Heu de seguir el camí asfaltat ara ja en millors condicions.

mare nostrum cartell

El camí nou de la Budellera acaba en uns accessos a la N-340. Proposem girar a la dreta i fer uns metres contra direcció. Circuleu per la dreta. No hi ha gaire trànsit en aquest accés, com a mínim en dies festius. Preferim fer aquest troç de poc trànsit en contra direcció que no pas anar a l’esquerra, incorporar-se a la N-340, fer un quart de rotonda i llavors, en pujada haver de girar a l’esquerra amb línia contínua.

final budellera tarragona

Baixant el accés haurem de creuar la N-340 o carretera de Llorito.

carretera llorito

Passem per darrera de la ITV i travessem la antiga variant de la N-340 per sota i ja estem al nucli urbà de Tarragona!

budellera tarragona n340 antiga

Baixem pel carrer Josep V. Foix fins a la platja de l’Arrabassada. Teniu uns 100 metres en contra direcció un altre cop. La alternativa és fer una rotonda per creuar la Via Augusta i baixar pel carrer Josep Ras i Claravalls. Ja estem a nivell de mar!

platja arrabassada

Circulem pel passeig marítim Rafael Casanova, que no té carril bici (juny 2017).

passeig maritim rafel casanoves

En algun punt les vistes son espectaculars.

passeig maritim rafel casanoves 2

Voregem el fortí de Sant Jordi i passem per sota de l’aparcament de la platja del Miracle.

forti de sant jordi

En aquest punt podem veure l’Amfiteatre romà de Tarraco.

amfiteatre roma tarragona

Més endavant, acabem el tram a l’alçada del pas soterrat que ens permetrà anar a la plaça dels Carros i l’estació de Tren.

Com sabeu, CycloCat contacta amb sherpas que coneguin bé el territori i que vulguin compartir la seva saviesa amb la resta de comunitat ciclista. Si voleu col.laborar amb el projecte CycloCat per que compartiu la seva filosofia i creieu que coneixeu prou bé el territori, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per avançar la xarxa cap a la vostra zona. Recordeu que podeu enviar els vostres comentaris sobre el tram o informar de millores i estat de manteniment si heu passat fa poc a la adreça info@cyclocat.cat. Gràcies per la vostra col.laboració.