16-142 La Garriga a Cànoves

altimetria garriga

De La Garriga a Cànoves per pistes de terra.

Es pot arribar a La Garriga molt fàcilment pel Sud, seguint el curs del Congost. Però un cop a La Garriga és més complicat continuar remuntant-lo. Si voleu prosseguir cap a l’Est, aquest tram us interessarà. Com ja sabeu, moure’s d’Est a Oest pel Vallès sempre és complicat. El track que us presentem aquí també ens comunica el petit poble de Corró d’Amunt, molt conegut en l’entorn ciclista a Catalunya.

Aquest tram també passa molt a prop de la vila romana de Can Terrés, que és un assentament romà amb termes del segle I a.C.. Les aigües termals a La Garriga, vénen de lluny doncs.

Descarrega el track aqui.

fitxa la garriga

Actualitzat: Novembre 2017

Descripció detallada

Començem el track al node 16 La Garriga a una rotonda al costat del riu Congost. El seguim de baixada envoltant un polígon industrial. Al final del polígon, hem de ficar-nos a la carretera N-152z, l’antiga carretera de Ribes de Freser.

La Garriga bici

Just davant del desguàs de cotxes surt un camí de terra de dues roderes que ens porta cap a un pont que creua la via del tren. Aquesta és la línia Barcelona-Puigcerdà.

pont tren la garriga

Llavors anem a parar a la urbanització Els Gorgs. Aneu en compte al seguir el track ja que pot haver algún carrer en contra direcció depenent del sentit en el que el seguiu. Un cop passada la urbanització ja tirarem per una pista de grava ben anivellada.

els gorgs gravel

Més endavant, la pista passa per Corró d’Amunt, on creua la carretera BV-5151.

corro damunt gravel

De Corrò anem en direcció Can Saüquet, on seguirem l’antic camí de Can Saüquet del Pla (no de la serra). I més endavant trobarem encreuaments que ens portarien a Cardedeu pel camí de Ca l’Ametllata o el camí de Sant Hilari. Seguim, però, el camí de Les Franqueses a Cànoves.

encreuament gravel valles

Trobarem la urbanització Ca l’Esmandia i seguirem el seu carrer més alt. D’allà surt una carretera molt agradable de fer.

esmandia bici

Més endavant ja trobarem el cementiri de Cànoves i, entrant per uns pocs metres a la carretera BP-5107, el nucli urbà de Cànoves.

cementiri canoves bici

I amb això arribariem al node 142 Cànoves. Bona ruta!!!

Com sabeu, CycloCat contacta amb sherpas que coneguin bé el territori i que vulguin compartir la seva saviesa amb la resta de comunitat ciclista.

Si voleu col.laborar amb el projecte CycloCat per que compartiu la seva filosofia i creieu que coneixeu prou bé el territori, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per avançar la xarxa cap a la vostra zona. Recordeu que podeu enviar els vostres comentaris sobre el tram o informar de millores i estat de manteniment si heu passat fa poc a la adreça info@cyclocat.cat. Gràcies per la vostra col.laboració.