Distància: 7Km
Desnivell: inapreciable.

Descarrega el track aquí

Carril Bici El Prat

Quan es vol anar en bicicleta amb nens molt petits o simplement no volem fer molt desnivell hem d’anar a zones planes i a Catalunya n’hi ha ben poques. Si en trobem son llocs excepcionals. A la desembocadura del Llobregat, històricament, no hi ha hagut poblacions, només camps primer i horts després. Si resseguim la línia del tren de la costa cap al Sud de Barcelona veurem on acaba el terreny d’horts i on comença el terreny “edificable”. Això va fer que hi hagués un gran espai disponible a El Prat per a poder construïr fins a tres camps de vol, precursors de l’actual aeroport (instal·lació que requereix molta àrea i a més plana).

Aquesta excursió és ideal per fer-la amb nens ja que el nivell de segregació amb vehicles a motor és molt alt i per que hi ha la atracció de veure els avions a mig camí. A més, la recompensa ve al final ja que arribem a la platja!

Aquest tram verd, el carril bici de El Prat fins la platja de El Prat, és ideal per anar a la platja amb nens petits.

La desembocadura del Llobregat (riu que neix al pre-Pirineu, a Castellar de n’Hug) coincideix en aquest espai amb la desembocadura de rieres que neixen ben a prop, al massís del Garraf. Tot plegat forma un espai natural d’aiguamolls que han estat d’alguna manera escapçats per el camp de golf primer i per l’aeroport (amb les successives ampliacions) més tard.

Aquesta ruta arrenca d’un parc al barri de Sant Cosme -el parc Nou- i ressengueix el perímetre de l’aeroport, força ben adaptat a l’oci de la població de El Prat.

El carril bici ens permetrà esquivar l’aeroport i trobar el mar, donant accés a les diferents les platges quasi naturals i al Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM). Per cert, molt recomanable la visita a aquest centre, que pot complementar la sortida en bicicleta.

Descriurem la ruta en sentit ciutat-platja ja que una funció que té aquest carril bici és la de descongestionar els aparcaments de la zona de la platja permetent una mobilitat més sostenible.

No hi ha servei per a remuntar. Llavors, o bé tornem per on hem vingut en bici o bé un adult ha d’anar a buscar un cotxe per a tornar.

Si no es vol tornar per el mateix lloc podem donar una mica de volta per la zona d’horts i aiguamolls de El Prat amb l’atractiu de veure la desembocadura del Llobregat i veure aus en aquest entorn natural.

Descripció detallada de la ruta

(Actualitzat: Febrer 2019)

Sortim del parc Nou de El Prat. Al carrer/carretera de l’Aviació o a la Ronda Sud normalment hi ha lloc per aparcar i és un bon lloc per a iniciar l’excursió.

No deixeu objectes de valor al cotxe, esteu a prop d’una gran ciutat i és comú rebentar la finestra per a robar objectes de valor.

Parc Nou. A la imatge es veu la cantonada formada per la Ronda Sud i la carretera de l’Aviació B-203

Baixem per la carretera de l’Aviació (B-203) encarats a un gran hangar d’Iberia.

Hangar d’Iberia al fons de la carretera de l’Aviació.

Podem circular per un carril bici que va per l’esquerra (seguint el sentit de la descripció) i abans de la rotonda veurem que el carril bici continua cap a l’Est. Circularem paral·lels al canal de la Dreta del Llobregat.

Camí de terra paral·lel al canal dret del Llobregat. A la dreta de la imatge es pot veure l’hangar d’Iberia.

Més endavant trobem el carrer de la platja, prop de Cal Bieló. A partir d’aquest punt el carril bici esta separat dels vianants i és asfaltat.

El recorregut (linia de punts verds) es troba amb la carretera de la Platja i passa aprop de la carretera de la Bunyola

El carril bici és totalment segregat a vehicles a motor i els vianants tenen ben definit el seu espai.

Tot i que el carril bici és força continu, trobarem alguns encreuaments. En el de la imatge, els ciclistes tenen prioritat respecte dels vehicles que surten de la rotonda.

A cert punt trobarem el mirador de l’Aeroport. És una petita esplanada just a sota del camí de descens que fan els avions per aterrar. Hi ha unes gandules de mobiliari urbà que permeten estirar-se i observar la panxa dels avions de ben aprop. Tot i que no passen tant baixos com a la platja de Maho, a la illa de Sint Marteen.

Els avions aterren normalement en sentit Nordest cap a Sudoest degut als vents predominants de la zona, però si els vents canvien capgiren el sentit. Això explica que

Una mica més endavant, es pot trobar una plataforma d’observació d’avions. Si abans veiem com aterraven (depenent dels vents del dia), des d’aquesta plataforma podem veure com es preparen per enlairar-se.

Arribem al punt de que una de les pistes d’enlairament necessita espai i per tant, la carretera s’ha d’enfonsar (fins i tot per sota del nivell del mar, sospitem). El pas certament té un pendent molt acceptable, apte fins i tot per als nens més petits. Però aquest troç és compartit amb vianants i hem de reduïr la velocitat. Això fa que ciclistes esportius optin per compartir via amb els cotxes.

Ciclista comparteix via amb el cotxe mentres un altre va per el carril bici.
El Túnel és iluminat

Uns metres més endavant ja ens allunyem de l’aeroport i del seu perfum a kerosè per entrar en un petit bosc de pins.

Estarem a punt d’arribar ja a la platja, a l’alçada del Centre Municipal de Vela de El Prat. A partir d’aquí, el carril bici segueix paral·lel a la línia constanera, cosa que ens permet l’accés a totes les platges de El Prat. A les platges hi podeu trobar xiringuitos durant els mesos d’estiu a més de dutxes i jocs per a nens.

Volem sentir la teva opinió!

Has fet aquesta ruta? t’ha agradat? Coneixes bé el territori i creus que hi ha una opció millor? No et tallis i dóna la teva opinió! Deixa el teu comentari aquí sota.

Incidències? Millores?

Ajudan’s a mantenir la informació actualitzada deixant els teus comentaris aquí sota. Així tothom en podrà gaudir.

Categories: Trams Verds

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *