Aquesta pandemia comportarà alguns canvis a la societat i a les ciutats. La normalitat a la que estem acostumats canviarà i ara és el moment de treballar en aquesta “nova normalitat”. Un dels canvis que s’estan materialitzant és l’increment de la mobilitat en bicicleta. Això és a causa de que s’han hagut d’augmentar les distàncies interpersonals, difícils de complir en el transport públic. Llavors, una part dels usuaris del transport públic s’estan plantejant passar-se a la bicicleta.

Evidentment, només una part dels usuaris del transport públic poden passar a la bicicleta, ja que l’abast del transport públic arriba als 60 Km per trajecte i això és difícil de fer en el context de mobilitat ciclista urbana. 

També s’ha racionalitzat molt la mobilitat, per tant gaudim de menys cotxes als carrers i carreteres i tenim un aire més net. Això afavoreix l’ús de la bicicleta ja que esdevé més segura i saludable.

A CycloCat documentem i classifiquem els itineraris ciclistes entre ciutats i pobles de Catalunya amb els criteris de mínim desnivell i màxima seguretat. Amb les accions que s’estan duent a terme en alguns municipis, veiem que la xarxa que considerem “segura” segons el nostre criteri s’està veient ampliada i volem transmetre aquesta valuosa informació al màxim de gent possible per a que gaudeixi d’aquesta nova situació.

Ara és un bon moment, no només de deixar el transport públic per anar en bicicleta, sinó també per a deixar el cotxe per agafar la bicicleta.

En els següents articles, anem repassant l’impacte i la idoneïtat de les accions que s’estan fent. Esperem que aquest recull d’itineraris sigui del vostre interès i que pogueu gaudir d’una mobilitat en bicicleta segura i saludable. 

Com veureu, la majoria dels canvis i millores son a l’àmbit de Barcelona, ja que és l’única metròpolis de Catalunya i concentra la majoria de població i desplaçaments del territori. De totes maneres, no ens oblidem de la resta de Catalunya i inclourem les accions que es diguin a terme a d’altres ciutats i comarques (si es que se’n fan).

També voldriem advertir que les accions proposades son segons l’estudi d’una mobilitat interurbana en bicicleta i busquen maximitzar la inversió. Les accions fora de les recomanacions, o bé ajuden a la mobilitat dins d’una mateixa ciutat, o bé no trobem que s’ajustin a les necessitats reals de la població a l’hora de moure’s en bicicleta a nivell de mobilitat forçada.

Cal tenir en compte, que moltes de les recomanacions les fem basades en la normalitat pre-confinament i que els volums de trànsit de motoritzats (i per tant la perillositat a la que està exposada la bicicleta en alguns trams) pot diferir entre la realitat i les nostres valoracions.

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.