Llargada: 9 Km

Desnivell: 70 m

Nivell CycloCat: Vermell

Circulem per la rambla Guipúscoa per a sortir de la xarxa de Barcelona i entrar a Sant Adrià. Utilitzem el pont de Guipúscoa per travessar el Besòs i connectar amb l’avinguda Pi i Margall. 

Acció: continuar el carril bici segregar fins més enllà del pont.

Tot i que aquesta artèria té molt de trànsit i estem intentar evitar al màxim circular per aquest tipus de vies, realment la alternativa d’utilitzar carrers 30 en aquesta zona és poc viable degut a les diferents orientacions que té la retícula de carrers.

Acció: facilitar la circulació de bicicletes en aquesta via. Recomanem segregació.

Seguirem per l’avinguda Alfons XIII fins a la plaça Pep Ventura i continuem per Francesc Macià. Quan travessem l’avinguda de Sant Ignasi de Loiola ja podem circular per el carrer de la Creu, que és zona 30.

Més tard continuem per els carrers Francesc Layret i Sant Bru. No ens agrada haver de passar per carrers tant transitats, però un altre cop aquí, les orientacions dels carrers impedeixen un flux adequat per a la mobilitat.

Acció: facilitar la circulació de bicicletes en aquesta via. Recomanem segregació.

Anem a parar finalment a la carretera de Mataró (de fet, l’hem estat seguint desde Barcelona).

Quan tornem a estar paral.lels a la via del tren, ens queda l’itinerari 1.1 a l’altre banda de la via del tren. Hi podrem accedir per algun pas soterrat o pont, o bé continuar per a superar el turó de Montgat. Un cop sobre el turó podem usar el carril bici que va pel lateral del camí Ral o N-II.

Acció: millorar la transició entre el traçat de la carretera antiga amb el carril bici de Montgat.

Passem per davant de l’estació de tren de Montgat Nord i uns metres després utilitzem un pas soterrani estret i amb escales per a enllaçar amb l’itinerari 1.1 entre la via i la platja.

En sentit Sud hem de canviar un parell de carrers a Badalona per respectar els sentits però el traçat és molt semblant.

Acció: millorar els punts on es pot travessar la línia de tren per a que siguin ciclables (amplades, pendents i radis de gir).

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.