Llargada: 3 Km

Desnivell: 26 m

Nivell CycloCat: (no aplica)

Situats al carrer Granados, ens aproximem a la boca del túnel. Hem de travessar l’autopista però com ja estem a un nivell superior no costaria gaire superar l’obstacle. Com hem dit, la boca del túnel de servei es troba a l’altre banda de la vall, no a la banda del carrer Granados, però habilitar l’avinguda Vallvidrera per accedir al túnel seria molt més costós.

Proposta d’accés boca SUD. Font: BikeVidrera

Acció: habilitar l’entrada al túnel per el carrer Granados.

El túnel, segons ens informa l’associació BikeVidrera es va fer als anys 70 per a comprovar la viabilitat de l’obra.  Més tard es va fer la galeria per on passa la C-16 actualment. La idea inicial era fer un túnel per a cada sentit però finalment es va desestimar la idea i només s’usa un dels dos túnels.

De fet, no és que no s’usi el primer túnel, sí que té un ús: aparcament de cotxes.

Foto del túnel de servei que s’usa actualment com a aparcament. Com podem veure, és molt més important aparcar cotxes que no pas deixar-hi circular bicis. Font: BikeVidrera

La sortida del túnel está encara al terme municipal de Barcelona, en el mateix districte de Sarrià-Sant Gervasi, prop de la població de Les Planes. La sortida del túnel està tancada per una reixa i el pas està prohibit.

Foto de la sortida del túnel a Les Planes. A la dreta de l’accés principal usat per la C-16 es pot veure l’accés al túnel auxiliar. Font: BikeVidrera.

Acció: s’hauria de modificar les àrees obertes i les àrees d’accés restringit a treballadors i manteniment de la infraestructura de l’autopista.

Proposta accés boca Nord. Font: BikeVidrera.

Més informació sobre la recollida de firmes promoguda per BikeVidrera clicant aquí

A l’esquerra antiga mina a Vallvidrera. A la dreta exemple de túnel reutilitzat com a infraestructura ciclista a Donosti. Font: BikeVidrera.

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.