Llargada: 19 Km

Desnivell: 30 m

Nivell CycloCat: Vermell

Situats a la plaça Ildefons Cerdà, que pot enllaçar amb la Gran Via, remuntem la rambla de Badal per la vorera Oest.

Acció: millorar la connexió entre la Gran Via i l’avinguda del Carrilet.

Circulem per l’avinguda del Carrilet per un carril bici sobre vorera (amb slalom d’arbres inclòs).

Acció: treure els arbres del carril bici o bé traçar el carril bici de manera que no hi hagi arbres enmig.

Al cap de molt poc, el carril bici sobre vorera a la avinguda Carrilet desapareix i hem de circular per la vorera o bé per la calçada, cosa que és molt perillosa ja que els vehicles a motor circulen a 50 Km/h (o més en realitat).

Acció: segregar la mobilitat en bicicleta a l’avinguda Carrilet. Hi ha seccions on hi ha fins a 4 fileres de cotxes aparcats més 4 carrils per a cotxes. Cal reduir l’espai dedicat al cotxe i augmentar l’espai a la bicicleta i vianant. Potser cal pensar en posar aparcaments fora de la ciutat per facilitar el park+ride, convertir a zona blava o fer aparcaments municipals als polígons propers.

Al final de l’avinguda Carrilet, circulem pel carrer Martinet per a passar per sota de la Ronda de Dalt. Aquest carrer té un carril bici segregat sobre la vorera. Continuem el trajecte marcat per aquest carril bici que ens porta fent ziga-zagues per Porta Diagonal i Salvador Dalí i Ferrocarrils Catalans. En aquesta última via el carril bici segregat ja desapareix, tot i haver força espai per a continuar la infraestructura.

Acció: redistribuir la secció a l’avinguda Ferrocarrils Catalans. Hi ha espai per a un carril bici segregat.

Just quan trobem l’estació de FGC Cornellà-Riera, trenquem a l’esquerra, direcció Sud per anar a buscar la passera sobre el riu i les autopistes pel carrer verge de Montserrat. Trobem la passera circulant per carrers de vianants sense gaire trànsit.

Un cop superades la A-2, el AVE i el riu Llobregat, enllacem un seguit de camins que donen accés a horts. Alguns estan encimentats i altres estan asfaltats.

Acció: en els camins on el ferm permeti velocitats altes dels vehicles motoritzats cal posar elements de reducció de la velocitat.

Acció: cal iluminar aquesta part de l’itinerari per a que es pugui fer servir durant tot el dia i nit. Recomanem il·luminació LED de baixa intensitat que s’activi amb sensors de moviment quan passi un ciclista (o un altre vehicle).

Després de la travessia pels horts del parc agrari, arribem al polígon industrial Les Salines de Sant Boi i anirem a buscar la carretera de la Santa Creu de Calafell (C-245). Hi ha un carril bici segregat sobre la vorera de la rambla.

Acció: millorar la continuïtat i els accessos al carril bici paral.lel a la C-245.

El carril bici acaba a la ronda Sant Ramon. Llavors hem de circular per la calçada lateral que és zona 30 o bé per la calçada principal, fet que augmenta la gravetat d’un possible accident.

Acció: segregar l’itinerari ciclista a la carretera de la Santa Creu de Calafell o bé millorar la connexió de la calçada lateral que és zona 30.

Amb això arribem a Viladecans per la carretera de Barcelona, que continua sent la C-245, i continuem sense tenir una alternativa prou segura per a la mobilitat ciclista.

Acció: protegir al ciclista al llarg de la C-245. Fer factible i segur l’ús de la bicicleta en aquest eix viari. La proposta que millor s’adapta a aquest eix és un carril bici unidireccional per cada banda de la C-245, procurant fer-lo el més continuu possible. L’alternativa és baixar el límit de velocitat per al trànsit motoritzat per a poder coexistir bicicleta i cotxe.

Nota: evidentment s’han tingut en compte els carrils bici i camins rurals que hi ha per la zona, però la xarxa existent no facilita el desplaçament de la població des del seu lloc de residència al seu lloc de treball. L’itinerari que acabem de presentar sobre aquestes línies és el que optimitza el km d’infraestructura per a que el màxim de gent possible utilitzi la mobilitat en bicicleta.

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.