Llargada: 14 Km

Desnivell: 20 m

Nivell CycloCat: Vermell

Sortim de Barcelona des de la plaça Espanya seguint la Gran Via.

Acció: millorar la continuïtat i la connexió del carril bici de la Gran Via. Especialment els encreuaments amb les grans avingudes, que estan plantejades tenint com a protagonista el cotxe (plaça Cerdà, plaça Europa, intersecció amb el tren a Bellvitge, rambla Marina, nus amb la Ronda Litoral).

Després de l’hospital de Bellvitge, anem per camins amb ferm amb molt mal estat, que s’enfanguen en període de pluges fins a trobar el riu Llobregat. Travessem per una passera del mateix pont que l’autopista C-31.

Baixem uns metres el riu per a passar per sota de la línia de tren i entrar en el nucli urbà de El Prat de Llobregat. Aquí preferim circular per l’avinguda de Josep Anselm Clavé. 

Acció: millorar la connexió entre el passeig fluvial i l’avinguda Josep Anselm Clavé.

Aquesta avinguda és parcialment zona 30, amb voreres amples i calçada estreta.

Acció: evitar les discontinuïtats, és a dir, allargar la zona 30 al llarg de tot el carrer. A més, s’ha de garantir que els vehicles motoritzats no sobrepassin la velocitat màxima (ressalts, xicans, estretaments).

Continuem pel carrer Dr. Soler i Torrens, que sembla tenir un carril bici sobre vorera, tot i que és molt curt i té discontinuïtats greus. No el podem considerar funcional.

Acció: facilitar la mobilitat ciclista al carrer Dr. Soler i Torrens. Proposta: zona 30.

Més endavant circulem per el carrer Vall d’Aran i Ronda de Ponent on, tot i haver espai suficient a la secció, no s’ha fet cap acció.

Acció: facilitar la mobilitat ciclista als carrers Vall d’Aran i Ronda de Ponent. Proposta: carril bici unidireccional, un per cada banda, continu i segregat.

Deixem els polígons de El Prat per circular per el camí de Cal Penyasco, que ens permet passar per sota de l’autovia de Castelldefels i més tard la B-22.

Acció: il.luminar aquest itinerari amb sensors de moviment per a que es pugui fer servir quan sigui de nit.

Arribem al camí de Cal Pelut o camí de Can Casanovas, on una forta pujada ens permet passar per sobre de les vies del tren.

Trenquem a l’esquerra direcció Sud-Oest per continuar pel camí del Prat. Més endavant trencarem a la dreta en direcció Nord-Oest pel camí de les Salines.

Acció: il.luminar aquest itinerari amb sensors de moviment per a que es pugui fer servir quan sigui de nit.

 Arribem a Sant Boi pel carrer d’Alacant i enllacem amb l’itinerari 5.1.

Acció: segregar la circulació de bicicletes al carrer d’Alacant, especialment al pont que travessa l’autopista.

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.