Llargada: 9 Km

Desnivell: 10m

Nivell CycloCat: Vermell

Deixem la Gran Via a la plaça Europa i seguim l’avinguda Joan Carles I, on hi ha un discontinu carril bici bidireccional sobre la vorera amb eslàlom d’obstacles inclòs.

Acció: millorar la continuïtat del carril bici. No es pot permetre executar infraestructures poc funcionals a aquestes alçades de coneixement sobre mobilitat. És malbaratament de diners públics.

Més avall del carrer de la Botànica, l’avinguda Joan Carles I s’omple d’orgull i satisfacció en perdre el carril bici segregat (amb lo bé que ens ho estem passant fent eslàlom!).

Acció: continuar el carril bici de Joan Carles I entre Botànica i Motors.

Arribats a aquest punt hem de travessar l’estació de mercaderies de tren i la Ronda Litoral. Es tracta d’un llarg túnel amb velocitat limitada a 30 Km/h. Preferim utilitzar el pas de vianants, tenim més sensació de seguretat.

Un cop fora del túnel, hem de fer una gimcana per a trobar el carril bici de l’avinguda Parc Logístic, ja que està plantejat per prendre’l venint del túnel de vehicles a motor, no del túnel de vianants.

Acció: tenir en compte el flux de ciclistes quan es dissenyen els accessos als carrils bici. Posar-se a la pell del ciclista. 

Seguim l’avinguda del Parc Logístic que té carril bici segregat i, tot i que ens agradaria fer drecera per l’avinguda número 3, no podem per que està dins d’una zona restringida. Llavors haurem de donar una volta per a trobar el carrer 3 (ara no és avinguda, ara és carrer) 

Acció: Millorar la connexió entre l’avinguda del Parc Logístic i el carrer 3.

Al carrer 3 hi ha una vorera que, de fet, actua com a carril bici ja que gairebé no camina ningú en un polígon com la Zona Franca, on les distàncies no estan en l’escala humana.

Circulem fent ziga-zagues quilomètriques per que de fet estem envoltant la fàbrica Nissan i Mercabarna. En la majoria de carrers d’aquest polígon no hi ha segregació per el ciclista i per tant, quasi el 100% dels treballadors accedeixen al seu lloc de feina mitjans que no son la bicicleta.

Travessem el riu Llobregat pel pont de la B-250a, que no té segregació per a ciclistes, per tant, potser millor anar per la vorera.

Acció: millorar la seguretat del ciclista al pont de la B-250a

Un cop a El Prat, circulem per l’avinguda 11 de Setembre, que té un carril bici sobre vorera, bidireccional i discontinu.

Acció: millorar la continuïtat del carril bici.

Arribem al parc de negocis Mas Blau, al carrer Garrotxa, on continua el carril bici.

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.