Llargada: 9 Km
Desnivell: 60 m
Nivell CycloCat: Vermell
Sortim de Barcelona per la Bicivia 7 que va per la Diagonal i més tard per l’avinguda dels Països Catalans. Un cop al carrer Laureà Miró (N-340) trenquem ràpidament cap a la carretera de Cornellà.
Acció: millorar la continuïtat del flux de ciclistes entre Països Catalans i carretera de Cornellà.
Circulem llavors per l’eix que formen la carretera de Cornellà a Esplugues i la carretera d’Esplugues a Cornellà per un carril bici discontinu unidireccional sobre vorera.
Acció: millorar la continuïtat del carril bici.
Més endavant, havent de fer una volta per a evitar el túnel que passa per sota de les vies del tren, enllacem amb la carretera de Sant Boi on no hi ha cap infraestructura dedicada a millorar la seguretat dels ciclistes.
Acció: millorar la seguretat del ciclista. Recomanem segregar.
Arribem al límit del nucli urbà i fem una ziga-zaga per anar a buscar camins que donen accés als horts. Aquests camins ens permeten superar el gran encreuament entre la A-2, la C-245 i les línies de tren i AVE.
Acció: millorar la pavimentació dels camins per a que no s’enfanguin quan plou i iluminar-los quan es faci fosc. Recomanem llums LED amb sensors de moviment.
Arribem a l’estació de tractament d’aigua potable de Sant Joan Despí i més endavant trobem un gual que ens permet travessar el riu Llobregat.
Acció: les infraestructures ciclistes s’han de plantejar amb períodes de retorn iguals que les infraestructures per a vehicles a motor. Les passeres inundables no son una solució a la mobilitat obligada quotidiana. Recomanació: no fer passeres inundables expressament per ciclistes, no acaben tenint la funcionalitat que haurien de tenir. si es fa un pont per a vehicles a motor, aprofitar l’obra per a deixar espai per la bici. En global és el més econòmic. Després, a nivell oci, sí que pot tenir certa funcionalitat fer passeres inundables, però resulten ser cares per la utilitat per la que estan projectades.
Un cop a l’altre banda del Llobregat un camí ens porta a la carretera BV-2002 i una mica més endavant les vies de FGC.
Acció: facilitar el flux de ciclistes que travessen la carretera i les vies. És a dir, plantejar un pont elevat que passi per sobre la carretera i les vies (respectant els pendent) fins al carrer Carles Martí Vila, o bé facilitar la circulació de ciclistes per la BV-2002 fins a la rotonda següent i accedir a Sant Boi per el carrer Dr. Antoni Pujadas. En general, Sant Boi té pocs accessos al riu, principalment a causa de la carretera i la línia de tren. Potser s’ha de plantejar obrir aquesta població al riu i facilitar-ne el accessos.
Resignats, haurem de baixar un tros de riu per a utilitzar un pont de vianants i accedir al nucli urbà de Sant Boi.
2 comentaris
Albert · agost 4, 2020 a les 7:06 am
Hi ha algún Wikiloc amb la ruta?
Sherpa General · agost 4, 2020 a les 7:29 am
per que vols el wikiloc si ja tens el track .gpx aqui?