Bikepacking: què ofereix el mercat?

Com portar equipatge a la bici.

Molts de vosaltres ja heu passat per aquesta situació. Volem ampliar el rang de les nostres sortides, més kilòmetres, més temps, més necessitats. Ens falta espai a les butxaques del maillot per a portar tot el que ens cal.

butxaques maillot a tope

En aquest article parlarem de les formes de portar equipatge a la bici, o sigui alforges o bosses que van fixades a la bici, el que en anglès s’anomenta bikepacking.

Si estudiem la bicicleta de perfil podrem veure que tenim uns racons que podriem aprofitar.

on posar bosses a la bici

  1. sota el selló
  2. manillar
  3. quadre
  4. alforges posteriors
  5. alforges davanteres

Anirem penjant articles que parlen d’aquestes sol.lucions per a que trobeu la vostra sol.lució ideal. Ja que en ciclisme, com en moltes altres coses a la vida, no hi ha una sol.lució perfecta per a tothom. Ni dues pesones pedalen igual, ni entenen el ciclisme de la mateixa manera. Per tant, la forma d’adaptar la bici per a fer aventures és molt personal. Si ja tenim discusions sobre portar un plat o dos, o quin és el millor material per al quadre, o quin ample de roda, etc… imagineu amb les bosses!

grupeta californiana

 

Coses a tenir en compte a l’hora de triar la sol.lució.

La primera cosa que hem de tenir en compte és: què hi ficarem? abans de fer una expedició heu de saber exactament tot el que portareu a sobre, tant en volum com en pès! Per tant, calculeu primer abans de comprar.

que hi ficarem

Què ens endurem? o sigui, què hi ficarem?

 

Ho podem posar bé a la nostra bici?

Després un altre factor molt important és l’adaptació a la bici, és a dir: si la bici té anclatges per a ficar-hi portaequipatges, si té basculant de suspensió darrera, si és una talla molt gran (que ens permet aprofitar molt l’espai número 3), etc…

mida de quadre

No existeix una sol.lució única per a tothom ni per a totes les bicis. Hem de mirar la que millor ens vagi a la nostra.

 

I si plou?

Una de les pijors coses que ens pot passar anant de ruta (sigui en bicicleta o a peu) és que plogui i s’ens mulli tot l’equipatge. Encostipat garantit i excursió arruinada. Per això és relativament important que les bosses siguin impermeables. Això té especialment sentit en zones de clima continental, on poden estar dies seguits amb pluja, lleugera però contínua. En climes més secs, com el mediterrani, on vivim, no té molt sentit invertir en material impermeable, ja que plou poc i quan plou senzillament, no anem en bici.

cal impermeable

Foto: Ortlieb

A més de ser més cares, les alforges impermeables son lleugerament més pesades i la condició d’estanqueitat s’acaba perdent amb el pas dels anys. En definitiva, heu de valorar vosaltres mateixos les avantatges i inconvenients.

 

Alta visibilitat

Com sabeu, a CycloCat ens preocupem molt per la seguretat del ciclista (per que també ho som), per això en aquest punt no ens cansarem de fer incís en fer-nos visibles. Que un accessori -sobretot els de la part posterior- porti reflectants és molt important. No encareix molt més el producte, ni pesa més i ens pot salvar la vida.

reflectants orlieb

Foto: Ortlieb

Fixeu-vos hi bé, imagineu la bossa muntada ja a la bicicleta i mireu-vos-la per darrera. Hi ha prou reflectant? Penseu que els accessoris de bikepacking moltes vegades treuen l’espai que teniem reservat a les llums davanteres i posteriors, llavors el nou accessori ens ha d’ajudar a no perdre aquesta funcionalitat.

És molt important que els elements posteriors tinguin llums o permetin instal.lar llums de manera fiable. En teoria els reflectants posteriors han de ser vermells. Lateralment és important tenir el màxim d’elements reflectants. Aquí, un altre cop en teoría, els reflectants haurien de ser taronges. Al davant en canvi, més important que disposar de reflectants (blancs en teoria) és poder instal.lar llums amb una potència suficient per a circular de manera segura. Però aneu en compte de no enlluernar als altres usuaris de la via!