Bosses de selló

Com portar equipatge sota el selló.

L’espai que tenim sota del selló (sí, a mi també s’em fa estrany dir selló en comptes de sillin, però resulta que és la forma correcta de dir-ho) sempre ha estat un espai utilitzat per posar-hi coses sense que ens destorbin gaire.

espai sota el sello

Habitualment ha estat un bon racó per a portar-hi una càmara de recanvi i algunes eines:

camara sota sillin

Últimament aquestes boses estan creixent de mida i poden arribar als 17 litres de capacitat (penseu que una motxila normaleta son 25 o 30L). Això ens permet no haver de portar una motxilla estreta a l’esquena. Tot i així, si anem per camins molt trencats preferirem portar 25L a l’esquena que 17L sota el selló, però ja sabeu que a l’hora de triar el material, la última paraula la teniu vosaltres. A més, a CycloCat no us posarem camins  tant trencats com per haver de portar pès a l’esquena.

 

Anem a veure que ofereix el mercat

Apidura

Aquesta petita marca de Londres esta menjant-se el mercat amb un bon producte. A més, la seva filosofia d’empresa ètica fa que guanyi adeptes com l’escuma.

Tenen dues gammes: una impermeable (expedition series) i l’altre no (backcountry series). La primera serie té volums de 9, 14 i 17L mentre la segona 11, 14 i 17L. La backcountry serie és una mica més econòmica i per zones de clima mediterrani ja és més que suficient. Si viviu o teniu previst usar-les en una zona on plogui més llavors sí que és justificat l’ús de la expedition (amb el seu increment de pès i preu). Tenen força reflectants, cosa que ens agrada (mireu sempre per la seguretat).

apidura sota sello

Foto: Apidura

 

Ortlieb

Una de les marques de referencia en portar equipatge en bicicleta. Especialistes en l’alforja tradicional (la que requereix de portaequipatges) i molt centrats en la impermeabilitat, la seguretat i la funcionalitat de les seves bosses, ja que a Alemanya (d’on és aquesta empresa) hi ha una gran públic que usa les alforges per anar a treballar en condicions de pluja i foscor.

ortlieb sello

Foto: Ortlieb

La web no és gaire clara i la traducció al castellà és una mica fluixeta (evidentment no esta en català, però es clar, això ja estem acostumats). Sembla com si només tinguessin un model de bossa sota selló, que varia entre 8 i 16L. Impermeable, evidentment, com gairebé tots els productes d’Ortlieb. I cars, però de molt bona qualitat.

 

Zefal

Molt coneguda per vosaltres, aquesta marca francesa té una gamma amplíssima de productes (portabidons, parafangs, manxes, etc.) i ara s’han posat també a fer bosses. Tenen dos models: un de 11 i un de 17 i bé, fan bona pinta. Diuen ser impremeables, s’hauria de provar. En principi les haurieu de trobar un xic més econòmiques que les anteriors.

zefal adventure

Foto: Zefal

 

Btwin (Decathlon)

Hem volgut posar aquí el producte del Decathlon, que sempre és una bona referència d’entrada. En aquest cas la seva bossa arriba a 2,5L (quasi deu vegades més petita que una “de debó”) o sigui, que a la mínima que volguessiu ficar-hi quatre coses us sortiria petita (sabeu allò de “lo barato sale caro”). Això si, tenen un anclatge per ficar la seva llum (merci) i és impermeable! (oh!).

btwin sello

Foto: Decathlon

Penseu que Decathlon és una gran superfície i que han de vendre un tipus de producte molt genèric. Ara per ara el cicloturisme és un esport molt minoritari a Catalunya (i pràcticament a tot Europa) si ho comparem amb els altres esports que té Decathlon. Per tant, serà difícil veure un producte Btwin molt especialitzat. Per això estan les botigues especialitzades.

 

Restrap

Aquesta marca ofereix un concepte de suport i bossa per separat. És útil, ja que es un rollo desmuntar la bossa cada dia quan arribes a l’hostal o Bed & Breakfast (això pels que fan cicloturisme de targeta de crèdit). Ara, s’incrementa el pès i una altre cosa que no ens deixa dormir tranquils: que es deslligui la bossa sense enterar-nos mentres pedalem i perdre l’equipatge vés a saber on. Us imagineu?

resttrap

Foto: Wiggle

restrap ma

Deslliguem les corretges i podem treure la bossa cilíndrica. Foto: Wiggle

arnes restrap

A la bici ens queda aquest arnés. Pot ser pràctic si la operació és ràpida. Foto: Wiggle.

 

Topeak

Sempre garantia de qualitat, les solucions que Topeak ens ofereix son de 6 i 15L (potser una mica justetes). Trobem a faltar elements d’alta visibilitat.

topeak bona

Foto: Chainreaction

L’estanquitat sembla ser que la fan mitjançant un folre interior… cosa que no ens dona molta confinaça, ja que un cop l’aigua ha entrat a la bossa… ja no pots fer-hi rès per a treure-la. A més, si Ortlieb no opta per aquesta sol.lució, per que Topeak ho fa?

estanquitat topeak

Folre interior impermeable (mmh no se no se). Foto: Chainreaction.

 

Conclusió:

En què us heu de fixar i en què no.

  • Si porteu suspensió darrera, aquest tipus d’alforja és pràcticament la única opció de portar pès darrera, ja que normalment no es pot muntar un portaequipatges en un basculant.
  • Si porteu una talla de quadre molt petita és possible que no pugueu muntar una alforja d’aquest tipus. Haureu d’anar a la sol·lució del portaequipatges i alforges laterals.
  • Impermeable o no? això ho heu de triar vosaltres, ja sabeu les avantatges i inconvenients.
  • Reflectants i alta visibilitat. Especialment a les bosses que es veuen per darrera aquest punt és molt important. I que la bossa no us tapi la llum vermella posterior! Feu-vos visibles sempre!
  • Els anclatges: tant la cinta de la tija (habitualment de velcro) com les corretges que van als raíls del selló han de ser resistents. Fixeuvos-hi bé per que és un punt clau per a que aguantin totes les batalles amb èxit. Que es trenqui un d’aquests anclatges enmig del no rès us arruina la ruta. Penseu-hi.