Anàlisi de les accions per a fomentar la mobilitat ciclista degut al Covid-19

Aquesta pandèmia comportarà alguns canvis a la societat i a les ciutats. (llegir-ne més).

D’on a on ens podem moure?

Així com normalment a CycloCat ens hem centrat a trobar els millors recorreguts… (llegir-ne més)

Corredor 1: cap El Maresme

El Corredor 1 son el conjunt d’itineraris que surten de Barcelona entre la zona Fòrum i La Trinitat per a seguir la costa fins a El Masnou. La connexió entre Barcelona i el Maresme ha de superar primer la barrera del Besòs, per tant cal estudiar quins punts son susceptibles a ser ciclats. Més endavant cal travessar Sant Adrià, Santa Coloma i Badalona per arribar finalment al Maresme per Montgat.

Itinerari 1.1: BCN (Fòrum) – El Masnou per la platja (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.2 Nord: BCN (C. Moura) – Sant Adrià (El Remei) – Badalona (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.2 Sud: BCN (C. Moura) – Sant Adrià (El Remei) – Badalona (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.3 Nord: BCN (Guipúscoa) – Sant Adrià (Artigues) – Badalona – Montgat – El Masnou (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.3 Sud: El Masnou – Montgat – Badalona – Sant Adrià (Artigues) – BCN (Guipúscoa) (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.4 Nord: BCN (Bon Pastor) – Llefià (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.4 Sud: Llefià – BCN (Bon Pastor) (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 1.5 BCN (Meridiana) – Santa Coloma – Badalona (Montigalà) (descripció) Descarrega el track aqui

Corredor 2: cap al Vallès per Montcada i Reixac

El corredor 2 és el que utilitza el pas de Montcada entre les serres de Collserola i Marina. Com que tots els itineraris es concentren en el pas de Montcada hem separat els itineraris d’una banda i d’altre del pas. És a dir, els itineraris que concentren la xarxa de Barcelona cap al pas els anomenarem 2B (B de Barcelona). Els itineraris que de Montcada s’escampen pel Vallès els anomenarem 2V (V de Vallès).

Un cop a Montcada i Reixac, el corredor s’estén com un vano per a cobrir el Vallès Oriental i part del Vallès Occidental.

Itinerari 2B: Passeig Fluvial del baix Besòs (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.1: accés pel Fòrum Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.2: accés per C. Moura Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.3: accés per Guipúscoa Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.4 Nord: accés per Bon Pastor Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.4 Sud: accés cap a Bon Pastor Descarrega el track aqui

Itinerari 2B.5: accés per Santa Coloma Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.1: Montcada – Martorelles – Montornès – Vilanova – La Roca (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.2: Montmeló – Granollers (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.3: Mollet – Parets (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.4: Montcada – La Llagosta – Sta. Perpètua – Palau-solità i Plegamans (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.5: Montcada – Ripollet – Barberà – Sabadell – Castellar (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.6: Sabadell – Terrassa (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.7: Bellaterra – Badia – Sabadell (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.8: Cerdanyola – Bellaterra – Sant Quirze – Terrassa (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 2V.9: Montcada – Cerdanyola – Sant Cugat (descripció) Descarrega el track aqui

Corredor 3: cap al Vallès pel túnel

El corredor 3 travessa Collserola per enllaçar amb el Vallès Occidental a Sant Cugat. Aquest corredor parteix de la base de que es pot utilitzar el mateix traçat que l’autopista C-16, això vol dir, utilitzar el túnel auxiliar que ara mateix està infrautilitzat.

Si es pogués circular per aquest túnel en bicicleta (tant a nivell tècnic com administratiu) es formaria el corredor 3, que recolliria el flux de ciclistes de la part de muntanya de Barcelona i els distribuiria sobretot per el Vallès Occidental.

Parlarem primer de la xarxa per a recollir el flux de ciclistes cap a l’entrada del túnel i després parlarem de com es el trajecte entre el túnel i Sant Cugat. Més tard parlarem de la xarxa al Vallès Occidental que es desenvoluparia degut al flux del túnel.

Itinerari 3B.1: BCN (Rio de Janeiro) – Vall d’Hebrón – Túnel Vallvidrera (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3B.2: BCN (Fabra i Puig) – Horta – Vall d’Hebrón (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3B.3: BCN (La Sagrera) – Gràcia – Vallcarca (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3B.4: BCN (Camp de l’Arpa) – Eixample – Bonanova (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3B.5: BCN (Pedralbes) – Túnel de Vallvidrera (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3: Túnel de Vallvidrera (fora de servei)(descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3V.1: Túnel de Vallvidrera – Sant Cugat (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3V.2: Sant Cugat – Rubí – Terrassa (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 3V.3: Sant Cugat (Hospital General) – Rubí (Polígons) – Castellbisbal (Polígons) (descripció) Descarrega el track aqui

Corredor 4: Baix Llobregat

El corredor 4 és el que va a buscar l’eix del Llobregat, el canal que forma entre les serres de Collserola i el massís del Garraf.

Per sort, el passeig fluvial és un excel.lent eix vertebrador per a la mobilitat ciclista entre totes les poblacions del corredor del Llobregat i les inversions en infraestructura d’oci ciclista poden arribar a utilitzar-se per al desplaçament quotidià. 

Itinerari 4.1: Zona Franca – El Prat – Sant Boi – Sant Vicenç dels Horts – Pallejà – Sant Andreu de la Barca – Martorell (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 4.2: L’Hospitalet – Cornellà – Sant Joan Despí – Sant Feliu – Molins de Rei – El Papiol – Castellbisbal (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 4.3: BCN (Sants) – Esplugues – Sant Just Desvern – Sant Feliu – Molins de Rei (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 4.4: L’Hospitalet (Bellvitge) – Esplugues (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 4.5: Sant Feliu – Sant Vicenç dels Horts (descripció) Descarrega el track aqui

Corredor 5: cap al Garraf

El corredor 5 és el conjunt d’itineraris que surten del pla de Barcelona entre la serra de Collserola i la muntanya de Montjuïc i que s’extenen per la zona del delta del Llobregat i el pla de Gavà i Castelldefels. Considerem que no surt a compte pujar la muntanya de Montjuïc i que tampoc és factible vorejar-la per la part de la costa ja que el port tanca l’accés.

Aquest és el corredor amb menys densitat de població al llarg del recorregut, si bé es concentra tota abans del Llobregat, a l’Hospitalet. A més, forma part d’aquest corredor la Zona Franca, que comporta una gran quantitat d’usuaris potencials.

Un cop travessat el riu, la densitat baixa (l’aeroport i els horts contribueixen) per tant ens hem concentrat en definir el mínim d’infraestructura necessària per facilitar la mobilitat quotidiana. Per això hem deixat fora el passeig marítim de Gavà i Castelldefels, així com els camins dels horts ja que no connecten la població amb els seus llocs de feina. Evidentment fan una bona funció per l’oci, però en aquesta sèrie d’articles ens centrarem en les necessitats per anar a la feina en bicicleta.

Itinerari 5.1: L’Hospitalet (Carrilet) – Cornellà – Sant Boi – Viladecans – Gavà – Castelldefels (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 5.2: BCN (Sants) – L’Hospitalet (Bellvitge) – El Prat – Sant Boi (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 5.3: BCN (Cerdà) – Zona Franca – El Prat (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 5.4: L’Hospitalet (Europa) – Zona Franca – El Prat (descripció) Descarrega el track aqui

Itinerari 5.5: Esplugues – Cornellà – Sant Boi (descripció) Descarrega el track aqui

D’on a on ens hem de moure?

Càlculs del volum potencial de ciclistes que podria passar per cada corredor. Quanta gent s’ha de desplaçar? Val la pena invertir en mobilitat ciclista? quanta gent se’n pot beneficiar? (llegeix més)