Munic – Verona en bici: la travessa segura dels Alps

Objectiu: creuar els Alps.

 

En aquesta sèrie d’articles us explicarem detalladament com es va fer la travessa en bicicleta entre Munic i Verona el passat juliol de 2018.

mapa munic verona en bici cyclocat

La idea era travessar els Alps seguint els criteris de CycloCat: mínim desnivell, seguretat màxima. Per això, es va utilitzar al màxim les infraestructures adaptades a la bicicleta, essent fins a un 90% dels kilometres d’aquesta ruta vies segregades de vehicles a motor.

 

via segregada trentino

 

El números de la ruta van ser realment sorprenents, sobretot per el poc desnivell acumulat:

4 etapes

500 kilómetres

menys de 3000 metres de desnivell

90% de vies segregades als vehicles a motor

 

En una època on no parem de posar-nos reptes cada cop més durs, hem volgut racionalitzar el moviment i buscar l’eficiència sobre la potència o el fons. Ens hem volgut allunyar del patiment, del mal de cames, dels cruiximents i ens hem dedicat a gaudir de l’entorn. Parar els cops que calgués per a fer fotografies i aprendre com es fa en d’altres llocs per a pacificar els vehicles a motor amb les bicicletes. Aquest ha estat l’autèntic repte.

Per tant, aquest no és un relat èpic. Aquest és un relat pràctic. Amb aquest article documental volem que les institucions corresponents, als usuaris i població en general sàpiguen que hi ha altres maneres de fer les coses, sobretot si els tècnics estan ben formats, els polítics sensibilitzats i els usuaris ben educats.

La idea és demostrar que és possible moure’s en bici fent grans distàncies i superant accidents geogràfics notables si hi ha la infraestructura adecuada.

tirabuixo mori cyclocat

 

 

Descripció de la ruta.

Per creuar els Alps s’ha de triar dues ciutats, una a cada banda. Vàrem triar Munic i Verona per que son els pols d’un dels principals eixos de comunicació que creuen els Alps. A part, també és interessant fer un viatge on es comença en un entorn germànic i s’acaba en un entorn llatí. Així es va veient a mide que es fan kilòmetres com canvia la cultura, la arquitectura tradicional, la gastronomía…

mas enmig bayern cyclocat

Coneixem bé la zona perque hi varem viure durant cinc anys. De fet, utilitzar aquestes infraestructures ens va inspirar a crear CycloCat, ja que ens vem adonar de que moltes vegades, fer una infraestructura per la bici no necessita de grans inversions, només necessita tenir-se en compte, tenir-la en consideració, estar sensibilitzats.

Penseu que per a travessar un sistema muntanyós, com a mínim hem de fer un pas, o sigui, canviar com a mínim un cop de conca hidrogràfica. Aquesta ruta l’hem feta ascendint només dos passos: el Achen i el Brenner.

La ruta triada utilitza, principalment, els rius. A Munic prenem el Isar, fins a la seva unió amb el Achen per a remuntar-lo. Passarem el pas de Achen per arribar al Inn. Remuntarem l’Inn fins a Innsbruck on remuntarem el Sill fins a passar el pas de Brenner. Un cop allà, només cal baixar el riu Isarc i més tard el Àdige. Amb aixó arribariem a Verona.

arena verona cyclocat

 

 

Les etapes

Munic – Verona en bici, Etapa 1: Munic – Lenggries

 

Munic – Verona en bici, Etapa 2: Lenggries – Gossensaß

(properament)

Munic – Verona en bici, Etapa 3: Gossensaß – Trento

(properament)

Munic – Verona en bici, Etapa 4: Trento – Verona

(properament)

 

La Logística

Si voleu més informació sobre les decisions logístiques, seguiu l’enllaç. (properament)

 

El material

Si voleu més informació sobre el material utilitzat, seguiu l’enllaç. (properament)

bicicleta

roba

alimentació

documentació

 

Altres articles:

(properament)

– Altres rutes a Europa

– Maneres de fer cicloturisme o bikepacking

– Infrastructures i senyalització (rutes o urbà)