Reglament Gentlemen’s Gravel Ride Barcelona – Girona 2018

Aquest reglament regula la participació i funcionament de la marxa Gentlemen’s Gravel Ride Barcelona Girona (en endavant GGR).

Entitat organitzadora: CycloCat Club Ciclista

1-   La marxa:

Art. 1.1 – La GGR no és una competició. És una pedalada per equips en règim d’autosuficiència. Els participants estan obligats a respectar els horaris de sortida i els tracks facilitats per l’organització.

Art. 1.2 – És obligatori l’ús del casc.

2-   Participants:

Art. 2.1 – Podran participar a la marxa GGR només els ciclistes majors de 18 anys que estiguin en possessió de la corresponent llicència federativa. En cas de no tenir llicència es pot contractar una assegurança de dia de la mateixa Federació Catalana de Ciclisme (en endavant FCC).

Art. 2.2 – Per a participar a la GGR cal formar equips de 2 a 6 participants. Cal especificar el nom de l’equip en el moment de l’inscripció. Cal registrar també una adreça de correu electrònic per participant que serà el canal oficial entre la organització i el participant per a comunicar l’hora exacta, el recorregut i d’altres informacions d’interès general de la prova.

Art. 2.3 – Els participants s’han d’assegurar de que tots els integrants de l’equip tenen totes les informacions necessàries per a fer la prova, especialment en referència a distància, horaris, tipus de prova, tipus de vies, navegació, condiciona meteorològiques, material idoni i dieta.

3-   Funcionament de la prova:

Art. 3.1 – Cada equip tindrà una hora de sortida determinada separada 1 minut d’altres equips. L’hora de sortida de l’equip i el track definitiu estaran disponibles al web durant la setmana abans de la prova. Complementàriament es fa saber als participants que el recorregut forma part de la xarxa ciclista CycloCat i els tracks estan disponibles al seu web www.cyclocat.cat

Art. 3.2 – El preu de la inscripció és de 15€ per a federats. El preu per a no federats serà de 15€ més el cost de l’assegurança de dia.

Art. 3.3 – El dorsal i els tiquets d’avituallament es podran recollir el dia abans de la prova per la tarda a l’hostal Bed&Bike Barcelona o bé el mateix dia abans de sortir. Cal presentar la llicència federativa o comprovant d’haver pagat la assegurança de dia a la FCC. El dorsal ha d’anar a la bicicleta en un lloc visible durant tota la prova.

Art. 3.4 La sortida es farà darrera del local de Cycling No Limit, carrer Dr. Aiguader 5-7, 08003 Barcelona entre les 8 i les 9 hores a.m. el dia 14 de gener de 2018. La organització es reserva el dret de canviar el lloc o les hores per motius de seguretat o meteorològics.

Art. 3.5 L’arribada serà al local de Eat Sleep Cycle, carrer de la Cort Reial 11, 17004 Girona. L’hora màxima per arribar al local son les 18:00.

Art. 3.6 – No hi ha ni cotxe ni moto escombra per a aquesta pedalada ja que circula paral·lela a la línia de tren Barcelona Girona. En cas de retirada l’evacuació es pot fer per les estacions de tren de:

Montcada i Reixac, Mollet, Cardedeu, Llinars del Vallès, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Hostalric, Massanet-Massanes, Sils, Girona.

Sí que hi haurà un últim equip d’organització que anirà tancant la prova en bicicleta i assistirà les possibles incidències.

Art. 3.7 – Les vies no estaran tallades al trànsit. Cal respectar el Codi de Circulació o requeriments de la Policia de trànsit. En cap cas els organitzadors es farà necessàriament responsable, ni solidari, amb aquells ciclistes que no respectin el Codi de Circulació, essent ells mateixos els responsables de les infraccions que puguin cometre.

Art. 3.8 – Els controls de pas es fan mitjançant una foto testimoni dels participants o d’una mascota d’equip. Les fotos testimoni es poden enviar a l’adreça info@cyclocat.cat. No enviar les fotos no representa desqualificació. Sortir del track de la organització si que representa desqualificació. CycloCat Club Ciclista es reserva els drets d’explotació de les imatges que els participants enviïn en referència als controls de pas.

Art. 3.9 – L’organització aconsella fortament estudiar el recorregut de la prova, familiaritzar-se amb el terreny, els tipus de camí, la navegació, les condicions meteorològiques adverses. Proveu de fer prèviament 100Km en condicions similars abans d’apuntar-vos. Proveu de fer trossos de la prova pel vostre compte setmanes abans per a estar familiaritzats amb el recorregut. No us apunteu a aquesta prova si no teniu certes garanties d’acabar-la. No tot és possible. Sigueu responsables dels vostres actes i de la vostra salut més enllà de les garanties donades per la organització i la FCC.

Art. 3.10 – Cada participant és responsable de la seva pròpia navegació. Això vol dir que és capaç de seguir el recorregut proporcionat per l’organització, sigui amb mapa de paper o bé amb un aparell de GPS. Tanmateix és responsable de tenir bateries suficients per a l’aparell. Si un participant no és capaç de navegar per ell mateix pot delegar aquesta funció en algú altre de l’equip que sí que tingui aquesta competència. Es pot rebre ajut d’altres equips o terceres parts.

4-   Material:

Art. 4.1 – Cada participant és responsable del bon funcionament de la seva bicicleta així com responsable de reparar-la en cas d’avaria comú (punxada, etc.). Si un participant no és capaç de reparar, pot delegar aquesta funció en algú del seu equip. Es pot rebre ajut d’altres equips o terceres parts.

Art. 4.2 – El mes de gener és un mes fred i amb probabilitat de pluja. Aneu preparats per a fred i pluja. Aconsellem una primera capa sintètica que s’eixugui ràpid, una segona capa tèrmica i una tercera capa que pari el vent i la pluja.

Art. 4.3 – és possible que hi hagi fang. S’aconsella l’ús de parafangs. No hi ha limitacions en quant a bicicleta, la responsabilitat de triar el material més adequat recau en el participant. L’organització desaconsella pneumàtics inferiors a 28 mm d’ample. Part del traçat és per camins de terra i grava, porteu rodes suficientment resistents. Les avaries per material inadequat son responsabilitat del participant.

5-   Consideracions generals:

Art. 5.1 –  Cada participant és responsable de la correcta dieta abans, durant i desprès de la prova. L’organització declina tota responsabilitat per dietes incorrectes (deshidratació, hipoglucèmia, alcohol, psicotròpics). Hi ha previstos dos avituallaments on s’oferirà als participants aigua. El telèfon d’emergències és el 112.

Art. 5.2 – L’organització aconsella assistir a la reunió (com a mínim un component de l’equip) que es celebrarà el dissabte dia 13 de gener al vespre on es donaran les últims instruccions als participants així com advertiments sobre les condicions del terreny o canvis en el recorregut.

Art. 5.3 – Cal ser respectuós amb els altres participants de la prova i sobretot amb els altres usuaris de la via. En camins compartits amb vianants teniu la responsabilitat d’assegurar l’avançament amb seguretat. Advertiu la vostra presència amb un timbre o similar. No llenceu brossa al medi. Llenceu-la a les papereres o porteu-la amb vosaltres fins a casa. Si l’organització recull proves de conducta no respectuosa amb els usuaris de la via o amb el medi ambient es reserva el dret d’admetre el participant incívic en següents edicions.

Art. 5.4 – Tots els imprevistos no reflectits en aquest reglament seran resolts per l’organització i les seves decisions seran d’obligat compliment.

Art. 5.5 – La inscripció implica l’acceptació d’aquest reglament i l’organització es reserva el dret d’excloure de la prova qualsevol participant pel fet de no complir-lo.

Tornar