Reglament Lo Far West 2019

1-​​La marxa:

Art. 1.1 – La LFW no és una competició. És una pedalada en règim d’autosuficiència. Els participants estan obligats a respectar els horaris de sortida i els tracks facilitats per l’organització.
Art. 1.2 – És obligatori l’ús del casc.

2-​​Participants:

Art. 2.1 – Podran participar a la marxa LFW només els ciclistes majors de 18 anys que estiguin en possessió de la corresponent llicència federativa. En cas de no tenir llicència es pot contractar una assegurança de dia de la mateixa Federació Catalana de Ciclisme (en endavant FCC).
Art. 2.2 – En el moment d’inscriure’s cal registrar una adreça de correu electrònic per participant que serà el canal oficial entre l’organització i el participant informacions d’interès general de la prova.
Art. 2.3 – Cada participant ha de ser responsable de tenir totes les informacions necessàries
per a fer la prova, especialment en referència a distància, horaris, tipus de prova, tipus de vies, navegació, condicions meteorològiques, material idoni i dieta.

3-​​Funcionament de la prova:

Art. 3.1 – Cada participant tindrà una franja horària de sortida determinada. La franja horària serà sel·leccionada per el participant en el moment de l’inscripció.. Complementàriament es fa saber als participants que el recorregut forma part de la xarxa ciclista CycloCat i els tracks
estan sempre disponibles al web​​ www.cyclocat.cat
Art. 3.2 – El preu de la inscripció és de 75€ per a federats. El preu per a no federats serà de 75€ més el cost de les assegurances de dia.
Art. 3.3 – El full de ruta es podrà recollir el dissabte 18 de maig entre les 18 i les 20 al Eroica Caffè Barcelona o bé el mateix dia abans de sortir.

Art. 3.4 La sortida sera al Eroica Caffè Barcelona entre les 8:30 i les 9:30 hores a.m. el dia 25 de maig de 2019. L’organització es reserva el dret de canviar el lloc o les hores per motius de seguretat o meteorològics.
Art. 3.5 L’arribada serà al Velòdrom Municipal de Lleida. L’hora màxima per arribar seran les 18:00.
Art. 3.6 – No hi ha ni cotxe ni moto escombra per a aquesta pedalada ja que circula paral·lela a la línia de tren Barcelona Lleida.
Art. 3.7 – Les vies no estan tallades al trànsit. Cal respectar el Codi de Circulació o requeriments de la Policia de trànsit. En cap cas els organitzadors es farà necessàriament responsable, ni solidari, amb aquells ciclistes que no respectin el Codi de Circulació, essent ells mateixos els responsables de les infraccions que puguin cometre.
Art. 3.8 – Els controls de pas es fan mitjançant unes pinces de control que troquelen un full de ruta. Sortir del track de la organització representa desqualificació.
Art. 3.9 – L’organització aconsella encaridament estudiar el recorregut de la prova, familiaritzar-se amb el terreny, els tipus de camí, la navegació, les condicions meteorològiques adverses. Proveu de fer prèviament 100Km en condicions similars abans d’apuntar-vos. Proveu de fer trossos de la prova pel vostre compte setmanes abans per a estar familiaritzats amb el recorregut. No us apunteu a aquesta prova si no teniu certes garanties d’acabar-la. No tot és possible. Sigueu responsables dels vostres actes i de la
vostra salut més enllà de les garanties donades per l’organització i la FCC.
Art. 3.10 – Cada participant és responsable de la seva pròpia navegació. Això vol dir que és capaç de seguir el recorregut proporcionat per l’organització, sigui amb mapa de paper o bé amb un aparell de GPS. Tanmateix és responsable de tenir bateries suficients per a l’aparell. Està permès rebre ajut d’altres equips o terceres parts.

4-​​Material:

Art. 4.1 – Cada participant és responsable del bon funcionament de la seva bicicleta així com responsable de reparar-la en cas d’avaria comú (punxada, etc.). Està permès rebre ajut d’altres participants o de terceres parts.
Art. 4.2 – El mes de maig és un mes amb alta probabilitat de pluja. Aneu preparats per a fred i pluja. Aconsellem una primera capa sintètica que s’eixugui ràpid, una segona capa tèrmica i una tercera capa que pari el vent i la pluja.
Art. 4.3 – és possible que hi hagi fang. S’aconsella l’ús de parafangs. No hi ha limitacions en quant a bicicleta, la responsabilitat de triar el material més adequat recau en el participant.
L’organització desaconsella pneumàtics inferiors a 28 mm d’ample. Part del traçat és per camins de terra i grava, porteu rodes suficientment resistents. Les avaries per material inadequat son responsabilitat del participant.
Art. 4.4 – L’organització proporciona el sopar del dissabte, l’esmorzar del diumenge i un terra dur i aixoplogat per a poder posar un matalàs i un sac de dormir que seran responsabilitat del participant.

5-​​Consideracions generals:

Art. 5.1 – Cada participant és responsable de la correcta dieta abans, durant i després de la prova. L’organització declina tota responsabilitat per dietes incorrectes (deshidratació, hipoglucemia, alcohol, psicotròpics). Hi ha previstos avituallaments on s’oferirà als participants aigua. El telèfon d’emergències és el 112.
Art. 5.2 – L’organització aconsella assistir a la reunió al briefing on es donaran les últimes instruccions als participants així com advertiments sobre les condicions del terreny o canvis en el recorregut.
Art. 5.3 – Cal ser respectuós amb els altres participants de la prova i sobretot amb els altres usuaris de la via. En camins compartits amb vianants teniu la responsabilitat d’assegurar l’avançament amb seguretat. Advertiu la vostra presència amb un timbre o similar. No llenceu brossa al medi. Llenceu-la a les papereres o porteu-la amb vosaltres fins a casa. Si
l’organització recull proves de conducta no respectuosa amb els usuaris de la via o amb el medi ambient es reserva el dret d’admetre el participant incívic en següents edicions.
Art. 5.4 – Tots els imprevistos no reflectits en aquest reglament seran resolts per l’organització i les seves decisions seran d’obligat compliment.
Art. 5.5 – La inscripció implica l’acceptació d’aquest reglament i l’organització es reserva el dret d’excloure de la prova qualsevol participant pel fet de no complir-lo.